Boka via tavla, webb eller app
I våra entréer finns informationstavlor med bokningsmöjligheter. Du kan även boka via webben eller i appen "Aptus home". Se instruktioner här.
För att boka via tavlan
Lägg din passagebricka vid avläsaren, den röda markering som visas på bild.
För att boka via tavlan
Lägg din passagebricka vid avläsaren, den röda markering som visas på bild.

Gränssnittet ser sedan likadant ut oavsett om du är inloggad via tavlan/webb/app.
För att boka via webben
Bokningslänk: https://tollarestrand.baxectotal.se/aptusportal
Har du din e-post inlagd så kan du själv begära lösenordsåterställning via "Jag har glömt mitt lösenord". Den e-postadress du anger måste stämma överens med den som är inlagd i systemet. Vilken e-postadress som är inlagd kan du se via bokningstavlan i entrén. På grund av en bugg i systemet går det inte att spara ny epostadress där, utan måste göras genom att skicka in ett ärende.
OBS! När du loggat in första gången, ändra gärna ditt lösenord.
Actusportal gränssnitt i webb och på tavla
Första fliken är startsidan som även kallas för HEM.
För att boka via webben
Bokningslänk: https://tollarestrand.baxectotal.se/aptusportal
Användarid är 01-nnn för de som bor på tollare strand 1; 03-nnn för de som bor på tollare strand 3 och så vidare.
Och nnn är ert lägenhetsnummer, 001, 002, ... 114, 115.
Och nnn är ert lägenhetsnummer, 001, 002, ... 114, 115.
Har du din e-post inlagd så kan du själv begära lösenordsåterställning via "Jag har glömt mitt lösenord". Den e-postadress du anger måste stämma överens med den som är inlagd i systemet. Vilken e-postadress som är inlagd kan du se via bokningstavlan i entrén. På grund av en bugg i systemet går det inte att spara ny epostadress där, utan måste göras genom att skicka in ett ärende.
Fungerar det inte med att återställa lösenbord, beställ lösenord via https://portal.nabo.se
Skapa ett ärende till styrelsen när du är inloggad, skapa ett ärende med bara styrelsen (välj bort "nabo" när du skapar ärendet).
Skapa ett ärende till styrelsen när du är inloggad, skapa ett ärende med bara styrelsen (välj bort "nabo" när du skapar ärendet).
OBS! När du loggat in första gången, ändra gärna ditt lösenord.
Actusportal gränssnitt i webb och på tavla
Första fliken är startsidan som även kallas för HEM.

Andra fliken heter BOKA. Klicka på det stora pluset där det står Ny bokning.
Där får du välja en kategori, till exempel tvättstuga.

Bokningssystem
edan får du välja vilken tvättstuga du vill boka eller om du vill boka första lediga tid oavsett vilken tvättstuga det gäller.
Du tas då till ett översiktsschema över alla veckor. Klicka på den veckan du vill boka och välj sedan vilken dag du vill boka genom att enbart klicka på det gröna passet. Grått eller rött pass går inte att boka på.


När du har bokat blir ditt pass svart och det kommer upp att du har bokat. För att avboka klickar du på samma plats igen och systemet frågar om du vill avboka ditt pass.
För att boka via appen
Sök på Aptus home i Apple store för iPhone/ i Google play för Android Då kommer bokningsappen upp, röd symbol, med namnet Aptus Elektronik AB under.Ladda ned appen och skriv in dina inloggningsuppgifter och sedan bokningslänk https://tollarestrand.baxectotal.se/aptusportal
OBS! Notera att länken ska skrivas in på sista raden.
Användarnamn och lösenord
För att boka via appen
Sök på Aptus home i Apple store för iPhone/ i Google play för Android Då kommer bokningsappen upp, röd symbol, med namnet Aptus Elektronik AB under.Ladda ned appen och skriv in dina inloggningsuppgifter och sedan bokningslänk https://tollarestrand.baxectotal.se/aptusportal
OBS! Notera att länken ska skrivas in på sista raden.
Användarnamn och lösenord
Saknar du användarnamn och lösenord, kontakta styrelsen.
Appen fungerar på exakt samma sätt som på webben förutom några undantag! Undantagen är: För att få fram olika flikar trycker man på strecken på vänster sida (där pilen pekar) samt att man kan ändra språk från svenska till engelska på höger sida (jordgloben).

För att kunna BOKA via appen, tryck på plustecknet där pilen pekar. Om du redan har någonting bokat syns det under ”historik”.

Lås och nycklar
Tredje fliken heter LÅS & NYCKLAR. Här ser du alla dina passagebrickor som du har idag. Om du skulle tappa bort en bricka kan du lätt gå in här för att spärra brickan. Du klickar då på ”SPÄRRA”.
Inställningar
Slutligen fjärde fliken, INSTÄLLNINGAR. Här kan du ändra ditt lösenord.
Vi rekommenderar alltid att detta görs så att ingen annan kan logga in på ditt konto!
Tredje fliken heter LÅS & NYCKLAR. Här ser du alla dina passagebrickor som du har idag. Om du skulle tappa bort en bricka kan du lätt gå in här för att spärra brickan. Du klickar då på ”SPÄRRA”.
Inställningar
Slutligen fjärde fliken, INSTÄLLNINGAR. Här kan du ändra ditt lösenord.
Vi rekommenderar alltid att detta görs så att ingen annan kan logga in på ditt konto!
Du kan lägga in din e-postadress samt ställa in notiser (detta handlar om vilka telefoner som du har anslutna till din inloggning). Här kan du även ändra dina porttelefoniuppgifter (när porttelefonerna är igång).