Anmäla fel

När något inte fungerar som det ska

Fel i lägenheter, allmänna utrymmen och utvändiga fel som du upptäcker kan felanmälas till nabo. 
Vi har passerat 2-års garantin, efter det täcks bara större fel som uppgår till minst ett halv prisbasbelopp.
5-års besiktningen kommer ske under våren 2025.

Felanmälan
Är något trasigt i din lägenhet eller vill du få kontakt med en fastighetsskötare för annan hjälp?
Nedan finns svar på några vanligt förekommande frågor gällande felanmälan.
Anmälan sker till vår förvaltare nabo.

Felanmälan vardagar 07:00-16:00
010-288 00 26

Jourtelefon 16:00-07:00
010-288 00 26

Ärenden som kräver utryckning under jourtid är kostsamma och kan komma att debiteras dig som boende. Akuta ärenden såsom vattenläcka skall själv klart anmälas direkt. Är det omfattande, ring även 112 för akut sanering.

Du får snabbast svar och hjälp om du ringer. Vill du skicka med bilder så kan du anmäla felen via formuläret hos nabo.
https://nabo.se/felanmalan/

Har du istället frågor om till exempel medlemskap eller avier?
Skicka en fråga via nabo portalen Inloggning sker med BankID.

När ska jag göra en felanmälan?
En felanmälan gör du när du behöver komma i kontakt med en fastighetsskötare, det kan t.ex. vara när något i din lägenhet är trasigt och behöver lagas eller om du behöver hjälp med att exempelvis byta en blandare. 

En felanmälan kan även göras för allmänna utrymmen i fastigheten, t.ex. i tvättstugan. När du bor i en bostadsrätt kan hjälp från fastighetsskötaren medföra en kostnad för föreningen eller för dig som bostadsrättsinnehavare. För felanmälningar i en lägenhet är det innehavaren av lägenheten som behöver göra felanmälan.

Vem ansvarar för vad?
Det är inte alltid lätt att förstå vem som ansvarar för vad. Kolla igenom broschyren så kan du få vägledning, är du osäker kontakta styrelsen.
  • Ladda nerVem skall underhålla bostadsrätten?
Nabo kan hjälpa dig med åtgärder i din lägenhet, till en kostnad som debiteras dig som boende. Fråga vad som gäller när du kontaktar dem.
 
Kan jag lösa problemet på egen hand?
Många fel kan du som boende lösa på egen hand och vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du är välkommen att ta del av. 

Hur följer jag min felanmälan?
Logga in på nabo portal https://portal.nabo.se.

Felanmälan vitvaror
Electrolux har 5 års garanti på vitvarorna (om de finns kvar i lägenheten). Om du upptäcker ett fel på en vitvara ska du anmäla felet direkt till Electrolux.I garantibreven nedan finns ett referensnummer, ange detta nummer vid felanmälan. Garantibevisen är uppdelade i de olika huskroppar och dess lägenhetsnummer. Garantibreven finnas att ladda ner via Boappa.

Felanmälan Electrolux
Webb: www.electrolux.se/support/
Telefon: 0771-76 76 76.


Sök